Nyheten hoppade till nätverket för några dagar sedan: Google planerar en ny uppdatering av sin algoritm och för detta tillfälle överraskar det oss med en möjlig straffa webbplatser som innehåller överdrivna SEO-åtgärder.
Detta innebär att webbplatser med högkvalitativt innehåll, även om det är litet, kommer att gynna de som har bättre SEO-arbete från och med den nya algoritmens ikraftträdande.
I det bifogade ljudet blir det tydligt att det som eftersträvas är att belöna kvalitet, överföring av kunskap och leverans av information som svarar på konsumenternas behov. Webbplatser betraktas som mer SEO-arbete än investeringar i högeffektivt innehåll, vilket är skadligt för att generera nya leads.
Även om det är sant att innehåll genereras med ett klicks hastighet, är det också sant att mycket av det som publiceras i nätverket inte är avsedd för mer än att öka trafiken till ett varumärke.
Det är också sant att SEO är en av de nuvarande pelarna för konsolideringen av ett varumärke på Internet, den tandem som bildas tillsammans med generering av innehåll och social handling, gör ingenting annat än att sträva efter att varumärken har en enda närvaro, en enda röst och kvaliteten som levereras av lojala konsumenter.
När innehållet är mycket optimerat och för många SEO-åtgärder genomförs står vi inför en invasion inom innehållsgeneratorer, idén med denna nya modifiering är att jämna ut det, för att uppnå att kvaliteten på innehållet får rollen det förtjänar verkligen. , bort från missbruk av sökord och länkstrategier. Vad nätverket behöver för att fortsätta växa är material för att fortsätta träna och varumärken för att fortsätta länka till tjänst för gemensam tillväxt!
Vi vet inte vilken typ av straff som Google kommer att tillämpa, men det är ingen tvekan om att varumärken kommer att behöva börja allvarligt dimensionera den specifika vikt de ger åt deras innehåll.
Integrera konsumenten som en aktiv del av de kreativa processerna. Tillämpa varumärkesinnehåll som en strategi för att överföra varumärkets budskap. I slutändan tycks främjandet av kreativ och innovativ kapacitet, över den kunskap som förvärvats, vara målen för sökmotorn.
Det är nödvändigt att generera bra innehåll, att utbilda, att roa, att underhålla, att förnya, som ger riktlinjer och nycklar och som är en direkt följd av uthållighet, förmågan att återuppfinna oss själva och de åtaganden som förvärvas när vi sätter oss ner för konsolidera sociala företag med våra klick.
Var slutet på många mellanhänder? Är vi på väg att nå den balans som sårt behövs?
Och vad som är ännu viktigare, vi kommer äntligen att kunna njuta av magin med att skapa en ny produktionsmodell som stöds av värderingar, talanger och kreativitet utöver de resurser vi har tillgängliga för att investera i SEO eller Social Media Marketing.
Vi rör oss, det verkar som om vi inte kan förneka det, mot ett universum av sinnen som kan förnya sig, till tjänst för behov som ännu inte har uppfyllts.
Du måste börja tänka mer på innehållet! Jag lämnar dig med videon Google vill ha mindre SEO-arbete och mer kreativitet, saker är tydliga!
Förresten, de antydde redan 2009 med den här videon: