Microsoft byter namn på Bing Pulse och expanderar det till nya områden

MicrosoftPulse

Bing Pulse är en onlinetjänst från Microsoft som gör det möjligt för företag, med en inledande strategi som huvudsakligen är avsedda för audiovisuella företag, att skapa egna undersökningar för att rikta dem till sin egen publik och visa dem en realtidsanalys av alla reaktioner som pågår . ta emot vid varje ögonblick grafiskt.

Några av klienterna som använder detta verktyg är bland annat CNN, CNBC, MSNBC, Sky News, Aspen Institute och Clinton Global Initiative, enligt företaget i ett nytt uttalande där det avslöjar alla nyheter som det har precis släppt. Introduktion till den här tjänsten, där den bland annat döptes till Microsoft Pulse och integreras med andra företagsverktyg, dessa är medietjänsterna i Azure, Skype for Business, OneNote, Yammer och Power BI.Dessutom har integrationen av tjänstens data-API förbättrats, vilket gör att det audiovisuella innehållet kan föras till användarnas andra skärmar inom direktsändningar eller kommersiella pauser, oavsett om de är synkroniserade eller inte, och till och med erbjuder en förbättrad panelkontroll som gör det möjligt för ha information i realtid om sin publik.

Utöver tv-sektorn, med nya integrationer i andra företagstjänster, är Microsoft Pulse redan närvarande för evenemang och konferenser, för marknadsundersökningar och även inom utbildningssektorn, och erbjuder funktioner som möjligheten att utföra anonym röstning, ge grafik till OneNote, och till och med möjligheten att utvärdera elevernas förståelse, oavsett om de är i klassrummen själva eller om de är på avstånd, bland andra.