contador de visitas Skip to content

Mail Marketing och förvärv av Leads

Mail Marketing och förvärv av Leads

När vi bestämmer oss för att starta en marknadsföringskampanj online har vi olika sätt att publicera vårt varumärke, produkt, nyheter etc.

Vi vill ägna den här artikeln till en av de viktigaste åtgärderna, den e-post marknadsföring, och mer specifikt användarrekrytering genom det.

Det första vi måste ta hänsyn till är målet som vi ska sätta upp för vår strategi:

– Få kvalificerad trafik, leads, försäljning etc.

– Lojalitet mot våra kunder.

– Förbättra bilden av vårt varumärke.

Om vi ​​bestämmer oss för att fånga användaren på eget sätt måste vi veta om vi har aktiverat en registreringsformulär på vår webbplats, om de ska ladda ner information eller en demo i utbyte måste de fylla i ett formulär, eller om vi kan starta en tävling eller tombola i utbyte mot registreringsdata.

Men hur kan vi fånga poster på externa sätt?

För att utveckla din egen databas med potentiella kunder finns det flera verktyg och tekniker. Om vi ​​gör det via externa distributionslistor, skulle dessa vara huvud 4:

1) Samregistreringar: Användaren registrerar sig på flera webbplatser samtidigt, men väljer i vilken av dem han vill överföra sina uppgifter.

2) Samsponsring: Flera sponsrar samma kampanj, användaren ger tillstånd att överföra sina data till de olika sponsorerna av kampanjen med ett enda klick.

3) Exklusiv marknadsföring via e-post. En exklusiv kampanj för en enda annonsör.

4) Display: Bannerkampanjer på relaterade webbplatser.

Här är några exempel på företag som har databaser för att genomföra e-postmarknadsföringskampanjer, oavsett om det är deras egna eller anslutna nätverk som:

– CanalMail– Antevenio– E-postnätverk

Modellen som används för att fånga poster via e-postmarknadsföring är Kostnad per lead (CPL). Beräkningen av denna kostnad kommer att bero på många variabler, bland andra faktorer: antalet fält i formuläret, den geografiska och demografiska segmenteringen av vår målgrupp, varumärket, produkten eller erbjudandet eller mervärdet som vi ger potentialen användare.

Skrivet av Albert Martnez Gallego, VD för byrån & marknadsföring och reklamkonsult On-line Sekuenz (besök webbplats)