contador de visitas Skip to content

LG presenterar ett chatt-system att använda med sina apparater

LG homechat

Tanken med det nya kommunikationssystemet som presenterades idag på CES 2014 av LG är att tillåta interaktion med elektriska apparater på samma sätt som vi gör med våra vänner och familj: via chatt. De meddelade det den sista veckan i december och visar det idag på årets största mässa tillägnad konsumentelektronik.

Är om LG HomeChat, med röstigenkänningssystem så att vi kan prata med maskinerna, antingen för att begära information eller för att ge order. Målet är att vi kan använda maskinerna, känna till tillståndet de befinner sig i, få data som kan hjälpa till med en reparation … allt beror på programvaran som finns i ugnar, tvättmaskiner (tvättmaskiner) eller någon annan elektrisk apparat skapad av företaget. företaget, även om de kommer att börja med ett partnerskap med den berömda WhatsApp-tävlingen LINE.

Det är ett sätt att göra användningen av dessa enheter enklare, många gånger så komplex att det är omöjligt att dra nytta av 100% av de resurser de erbjuder. För att ha ett vänligare system som förstår något av stilen vill jag tvätta en mycket smutsig handduk tillsammans med mina underkläder och för att svara är det bättre att du gör det separat, lägg handduken först så lämnar jag den redo för dig i 30 minuter.

Implanterad i kylen kan den erbjuda flera intressanta funktioner:

[…] De kommer att kunna få statusuppdateringar i realtid från sina kylskåp, oavsett var de befinner sig. Familjemedlemmar kan ladda upp foton till kylen från sin smartphone med hjälp av LINE och visa dem på kylskärmen […] Smart Manager förvandlar kylskåpet till ett komplett energihanteringssystem. Kunderna kan använda LCD-skärmen eller deras smarta telefoner genom appen för att kontrollera vad som finns inuti utan att öppna dörren […] användare kan ange olika livsmedel och kontrollera deras utgångsdatum eller läsa recept som använder det som finns i kylen

På fotografiet kan du se ögonblicket för presentationen fångad av gizmodo.com