Låt oss lära oss att mäta avkastningen på mobil marknadsföring, vi kommer att behöva det!

WWWhat

Vi vet att det bästa sättet att mäta effekterna av våra handlingar och avkastningen på våra investeringar fortsätter att kräva en tydlig strategi för att övervaka vår sociala närvaro.

Men vi vet också att den svindlande penetrationen av mobil marknadsföring har satt tillbaka varumärkets förmåga att mäta avkastning.

Det som verkar vara verklighet är att närvaron på sociala medier inte längre är ett alternativ, konsumenter. Idag interagerar de samtidigt med sin närvaro i den verkliga världen och den virtuella världen och bygger ett nätverk av rekommendationer i realtid, vilket gör ROI-mätning, verkligen, fortfarande en skatt att upptäcka.

Variabler att ta hänsyn till för att lära oss att mäta avkastningen på vår mobilmarknadsföring eftersom vi behöver det!Trafikövervakning

Detta fortsätter att vara den variabel som ger oss närmast att få en verklig avkastning. Idag är det möjligt att parametrera våra mätvärden på ett sådant sätt att vi visar antalet användare som interagerar på vår webbplats eller sociala gemenskap. Detta berättar också om det digitala fotavtrycket för vårt varumärke, så mätvärdena är viktiga.

Engagemang, inom mobil marknadsföring, viktigare än besök

Dagens varumärken vet att det är viktigare än att få en siffra som ger tydlighet i deras emotionella koppling. Det bästa sättet att få en exakt mätvärde i förhållande till mätningen av engagemang är genom inflytande.

Studsar, länkar till nätverkswebbplatser

Avkastningen på våra mobila marknadsföringsåtgärder består av analysen av trafiken som genereras av vårt varumärke. Det är mer än en verklighet att kunskapen om vår trafiks hjälp hjälper oss att identifiera fortfarande svaga aspekter som kräver vår uppmärksamhet. Det är mycket viktigt om vi pratar om mobilwebben att ha den tidigare optimeringen av alla variabler innan vi lanserar en mobil marknadsföringsstrategi.

Inte bara för att det direkt påverkar vårt rykte (inflytande) utan för att det för oss närmare att få en optimal ROI på ett mer säkert sätt.

Storlek spelar roll

Det är mer än uppenbart att om vi får en framgångsrik avkastning med en gemenskap som har lyckats ständigt kombinera, storlek och interaktion kring innehåll, kommer vi mycket närmare en effektiv avkastning på våra handlingar. Interaktion är idag synonymt med inflytande och detta är den väsentliga variabeln för att mäta ROI i mobil marknadsföring.

Konvertering, där fotavtrycket börjar bli synligt

Det vanligaste är att varumärken bedriver en total konvertering och vem gör det inte? Men när vi pratar om konvertering i förhållande till mobil marknadsföring i cykeln av känslor och inflytande, talar vi inte bara om ökningen av försäljningen (direkt eller indirekt) utan främst av kundvarumärkesomvandlingen som; öka inflytandet, evangelisera klienten och upplev en ökad social närvaro.

Omvandlingsmätning är avgörande för att få en bra avkastning och de tillgängliga applikationerna gör det inte bara möjligt att identifiera vilken typ av konverteringar som varumärket letar efter, utan också att visa de som är möjliga.

Online rykte

Utan tvekan, om det finns en miljö där ROI-mätning är nödvändig, är det i mobil sammanhang. Föreställ dig ett ögonblick vikten av att rykte på nätet har för ett lokalt företag som står inför tillhandahållandet av en tjänst till en potentiell klient samtidigt som klienten agerar med sina nätverk. Att mäta rykte online, att veta vad som sägs om vårt varumärke är helt enkelt viktigt för att få en bra avkastning.

Den mobila webben ger oss allestädes närvarande och fler närvaro och allt i realtid. Hanteringen av kriser, tillhandahållandet av en engagerad kundtjänst, den effektiva och sammanhängande interaktionen mellan arbetsgruppen och naturligtvis mätvärdena kommer oss mycket närmare än vi tror att få en effektiv avkastning på våra handlingar. mobil marknadsföring.

Låt oss inte glömma att vi måste vara inflytelserika, rikta känslor och bygga starka band om vi vill öka försäljningen. ROI-mätning på mobilwebben är nära relaterad till påverkan från varumärken, deras digitala fotavtryck, deras mervärde och deras nätverk av influenser, vilket i slutändan är det som upprätthåller försäljningen.