Carlos de Torres

Konsumentens nya behov. Nya utmaningar i #webcongress

Carlos de Torres

Det är ett faktum att konsumenternas behov och reklamkampanjer de senaste åren har förändrats och utvecklats med stormsteg, och många sätt på vilka vi effektivt kan göra kampanjer via video eller online har diskuterats på WebCongress. webbformat, blogg etc.

Carlos de Torres, från Microsoft, går längre och analyserar konsumentens nya behov och listar i sin presentation en rad element för att ta hänsyn till framtiden:

1. Överbelasta inte konsumenten med massiva data: Generellt ges så mycket information till konsumenten att den behöver förenklas, grupperas och segmenteras, eftersom ett av problemen idag är att det finns för mycket information tillgänglig för användaren.

2. Evolution i sociala nätverk, eftersom det finns olika saker som följer inte görs bra. Det räcker inte att publicera för att läsa och att andra läser dig, du måste ändra konceptet och Torres berättar att det finns många utmaningar att utnyttja när det gäller sociala nätverk.

3. Geolokalisering: det är ett av de viktigaste elementen att utnyttja. Det kommer att vara mycket relevant att ta hänsyn till det, men samtidigt måste vi alltid vara mycket respektfulla för geolokaliseringspolicyn och alltid ta hänsyn till vad vi har rätt att göra och vad vi inte är.

4. Cloud Computing: Ett av de begrepp som idag har mest potential, utan tvekan måste du övertyga användaren om dess användning.

5. Användning av flera enheter: nyckeln är alltid att stanna i teknik. Det är viktigt att konsumenten aldrig har formatproblem mellan enheter och kan ha bra plattformsupplevelser, kunna interagera mellan sina enheter på ett bekvämt sätt, att de kan starta ett projekt från telefonen, avsluta det på surfplattan och skriva ut från datorn.

6. Användning av naturliga gränssnitt. De ger oss som ett exempel Kinect, den enhet som låter oss använda XBOX utan kommando och bara styra den med kroppen. Framtiden kommer att finnas i gränssnitt som detta, naturligt, som ger oss flexibilitet när vi interagerar med dem, vare sig det är genom kroppskontroll, genom röst eller andra.