Det är uppenbart att säga att många marknadsföringsstrategier misslyckas på grund av brist på 1. – verklig dimension av vikten av våra handlingar i nätverket, 2. – avsaknad av tidigare planering som möjliggör kunskap om målet, marknaden eller målen förföljs.
Att uppnå social handling i sociala nätverk, som pratar om ett innehåll och som runt det genererar samtal för att hämta information om behov och intressen för att tillgodose, är en obestridlig fördel för varumärken. Men verkligheten beter sig inte alltid så här.
Bristen på social handling är påtaglig, den nuvarande användaren konsumerar mycket information, formas hårt och söker outtröttligt sin plats i det utrymme som producenterna tillhandahåller. Det finns lite kommentarer på både nätverk och bloggar, kommentarerna som i slutändan avgör relevansen för en text – flyter inte med den dynamik som kan förväntas i ett nätverk i ständig rörelse och generering av information.
Om vi fokuserar på Facebook, en studie av Dan Zarrella För Hubspot tillåter det oss att känna till några av de mest effektiva åtgärderna för att öka våra följares deltagande. Letar efter liknande och kommentaren, studerade Dan 1,3 miljoner inlägg fördelade på 10 000 sidor med mer social handling.
Bland de mest relevanta slutsatserna som vi kan dra av studien finner vi en mycket intressant dikotomi, de kortare innehållen i längd, ackumuleras mer Jag gillar det, medan de längre delas mer som utbildningsmaterial och är av intresse för marknaden.
Videon och bilderna är mer dynamiska när det gäller ackumulering av likes, men ordet är fortfarande den som uppmuntrar kommentaren idag
Polemik är fortfarande en kraftfull magnet för kommentarer, och de där vi delar aspekter av oss själva samlar flest likes.
Det är inte förvånande att neutralt innehåll, de som inte visar åsikt eller känsla, inte genererar kommentarer utan ackumulerar gillar.
I förhållande till de mest effektiva dagarna eller dagarna för att publicera innehåll är eftermiddagen och natten de mest delade och det är helgerna som användare använder för att interagera oftare på Facebook.
Det är här vi frågar oss om orsaken till att generera och dela innehåll på nätverk som Facebook är att återkoppla information för att identifiera nya möjligheter, och vi kan inte identifiera vad som rör användarna att dela och gilla i våra publikationer, Är det möjligt att vi slösar bort många resurser som vi ansluter till marknadsföringsåtgärder?
Sociala nätverk gör det möjligt för oss att nå våra kunder genom att ge dem det de ber om är nyckeln, så det vore bra att satsa på strategier som fokuserar på att publicera det innehåll som är mest efterfrågat under de timmar och dagar som har varit störst? … men om det är så enkelt Varför fungerar inte strategierna?
Det verkar som om nyckeln är att acceptera att våra handlingar måste svara på våra kunders förväntningar, dra nytta av den inneboende attraktionen hos inkommande marknadsföringsstrategier för att uppnå större synlighet och övervinna vår konkurrens genom kunskap om de data som utgör den aktuella verkligheten, är det första steget att uppnå, med enkla förändringar i vanor och strategier, en ökning av gillanden och kommentarer om innehållet vi delar på Facebook.
Den infografik som Dan Zarrella utarbetat för Hubspot är en viktig del av vetenskapsseminariet för inkommande marknadsföring där data som erhållits under 5 års forskning kommer att visa att inkommande marknadsföring fungerar.
Jag lämnar dig med infografiken och en fråga, Vilka åtgärder fungerar bäst för dig på Facebook för att samla kommentarer och gilla?