Den belgiska plattformen Engagor har just fått en investering på 2,6 miljoner dollar, enligt VB, i en ny finansieringsrunda, ett belopp som huvudsakligen kommer att investeras i att lansera nya produkter, öppna ett nytt kontor i USA och anställa nya arbetare .
Kom ihåg att Engagor är ett företag som ägnar sig åt dataanalys på sociala medier tillägnad företagen och marknadsföringstjänster, eftersom det skannar miljontals webbplatser, forum och bloggar på jakt efter omnämnande eller relevant information som kan hjälpa ett företag att veta vad dess kunder pratar om och vad de säger eller bedriver.
Engagor erbjuder i detta sammanhang en fantastisk datafiltreringstjänst så att sökresultaten är så specifika som möjligt och syftar till att upptäcka trender, smaker, användare eller allmänt inflytande, liksom vilken inverkan kampanjer kan ha på kunderna.
Marknadsföring.
Vi ger mer information om dess expansion och skapande av nya produkter, vi vet att för det första Engagor har lanserat teamets prestandaverktyg i syfte att jämföra olika teams arbete och framsteg genom statistik, och för det andra avser att lägga till 10 anställda till sin personal före årets slut.
Engagor har redan kunder som Pepsi, Volvo, McDonald’s och Ikea, och är på rätt väg att konkurrera med sin rival Hootsuite, som – som vi diskuterade för några dagar sedan – också fick en stor finansieringsrunda för några dagar sedan och It erbjuder sina tjänster till 7 miljoner kunder idag.