sitelinks

Google testar underlänkar i stationära sökningar

webbplatslänkar

Om jag för några månader sedan berörde införlivandet av underlänkarna i Googles mobilsökning som ett test måste jag nu ta det till skrivbordssökningen. För att förstå det bättre måste vi komma ihåg att i strukturen på en webbplats finns det vanligtvis olika sektioner eller sektioner som nås under olika länkar inom samma domän. Testerna som Google gör försöker synliggöra några av de samma länkarna i sökresultaten, vilket möjliggör snabb och direkt åtkomst till användarna själva, vilket undviker att behöva gå till huvudsidan.

Exakt, i de tester som Google utför är det första resultatet mer slående, erbjuder den största titeln och erbjuder underlänkarna som kort och innehåller motsvarande pilar i dem.

Användare som vill se det själv måste ha ett tillägg för hantering av kakor i sin webbläsare, gå till Google.com och ändra kakans NID-värde till följande:

67 = bmHw1iFJSvWl2_5KKxRfyyqHcge-1Ki-6j033efhbbojYKHEFKmAUPx-XYe2dHQi0a8mu_CqdbVH5ir0J4ZNKv7QXlQrHX6XXHX6XXHX

Sedan, efter att ha avslutat experimentet, kommer de bara att behöva eliminera kakans NID för att återgå till normalitet. Vi har gjort testet, och som vi ser på bilden ser vi faktiskt den största titeln på det första resultatet jämfört med resten, förutom underlänkarna i de olika sektionerna. För att göra detta har vi använt Chrome Edit This Cookie-tillägget, vi har sökt efter NID-värdet på Google.com och vi har ändrat dess värde och sedan genomfört sökningen.

Detta kommer verkligen att hjälpa mycket att locka trafik till de olika delarna av webbplatserna, vilket kanske inte är lika tydligt från huvudsidan, även om det bara återstår för Google att besluta att erbjuda det som standard för alla användare utan att behöva redigera kakorna.

Går: GOS