Google presenterar nyheter för de företag som visas i sökmotorn

Google

Om du har ditt företag registrerat i Google My Business får du säkert redan lite information relaterat till hur många gånger en användare hittar dig från sökmotorn. Det är dessa data som expanderas nu, enligt google på sin blogg, som erbjuder mer information om hur användare hamnar på att hitta vårt företag på Internet.

Å ena sidan kommer de att visa oss var människor ser vår verksamhet. När vi identifieras i vårt Google My Business-konto ser vi, utöver det totala antalet personer, jämförelsen mellan dem som hittar oss med hjälp av sökmotorn eller Google Maps, med en graf som liknar den du ser här:

Å andra sidan kommer de också att rapportera om hur de hittade oss, eftersom vissa söker efter oss med företagsnamn, medan andra söker efter vad vi erbjuder.

Om vi ​​till exempel har en restaurang kan de hitta oss direkt genom att söka efter dess namn, men det är också möjligt att de kommer att hitta oss som letar efter patatas bravas i Barcelona, ​​och den skillnaden är viktig för dem som oroar sig för att dyka upp korrekt på Google.

För att visa denna information erbjuds ett liknande diagram:

Som du kan se ges inga detaljer om vad som efterfrågades, vilket endast anger om sökningen var direkt eller genom någon tjänst som erbjuds.

På kontrollpanelen tar de också bort statistiken från Google+, vilket gör den renare.