Google Play hårdnar kampen mot bedrägliga recensioner och betyg

google-play

Och precis som Amazon nyligen har uppdaterat sin policy för att förbättra produktrekommendationer genom att avstå från partiska åsikter från dem som får sådana produkter för sina recensioner och lämnar bra betyg för att fortsätta ta emot dem, det och begränsa antalet veckovisa recensioner för overifierade användare, också , även om Play Store på sitt eget sätt har genomfört nya metoder för att vara mindre flexibla med dem som försöker att på konstgjord väg driva vissa rekommendationer med hjälp av falska betyg och recensioner.

Ovanstående lyfts fram i den officiella bloggen för Android Developers där de lyfter fram förtroendet för allmänheten som är nödvändigt för att fortsätta betrakta Play Store som den största applikationsbutiken i världen, och för detta lanseras ett nytt system för att identifiera och omedelbart återigen undertrycka falska betyg och recensioner som publicerats på respektive sidor i appar i Play Store, metoder som berikar deras befintliga arbete mot bedrägliga och SPAM-relaterade installationer som också försöker påverka applikationspositionering och deras rekommendationer.

Naturligtvis sparas de som väljer marknadsföringsföretag och andra tredjepartssamarbeten för att marknadsföra sina applikationer med mycket mer detaljerade kampanjer, det vill säga de kommer att sparas så länge de håller sig inom gränserna för utvecklingspolicyn för Google Play: i I allmänhet kommer de uteslutande från riktiga och oberoende användare, den senare, om vissa överväger att betala eller stimulera användare med specialerbjudanden för sina stjärnor och positiva kommentarer.