Google launches Google Consumer Survey for market analysis

Google lanserar Google Consumer Survey för marknadsanalys

Google lanserar Google Consumer Survey för marknadsanalys

Konsumenternas åsikt är mycket viktigt för att fatta relevanta beslut för att förbättra de produkter och tjänster som erbjuds dem för att förbättra deras marknadsposition. Ett nytt verktyg som Google just har lanserat gör det möjligt att samla in nödvändig information från konsumenter genom enkäter.

Denna nya tjänst kallas Googles konsumentundersökning och det möjliggör genom konsumentundersökningar att genomföra en detaljerad analys enligt den använda metoden med data och diagram. Tjänsten erbjuds inte gratis till de intresserade, som måste betala för varje mottaget svar, oavsett om det är $ 0,10 om det bestäms av den allmänna demografiska nivån eller $ 0,50 om det bestäms av ett specifikt demografiskt mål (just nu det betalas av USA: s svar).

Dessutom kommer konsumentundersökningar att ge dem fri tillgång till premiuminnehåll, vare sig det är videor, nyheter eller annat innehåll som kan vara av särskilt intresse för dem. Undersökningarna kommer att fungera som en entré för åtkomst till nämnda innehåll. Dessutom får de redaktörer som är värd för undersökningarna också betalt för det.

Skapandet av enkäterna är mycket enkelt att genomföra i några steg, vilket gör det möjligt att använda enkäter från grunden eller baserat på några av de befintliga mallarna.

Länk: Googles konsumentundersökning | Går: Techtudo