Från Google Analytics-bloggen presenterar de möjligheten att experimentera med flera mönster på samma webbplats och analysera de konverteringar som gjorts med var och en för att fatta beslut när man gör estetiska ändringar.
I den här videon kan du se hur det fungerar, eftersom det är nödvändigt att registrera de olika webbadresserna för varje design i det nya avsnittet Experiment som kommer att visas i innehållsmenyn i Google Analytics (se skärmdumpen ovan).
När vi väl har de sidor som vi vill analysera, måste vi bara inkludera dem i systemet och lägga till koden som de anger i steg för steg som visas av skärmdumparna som vi presenterar här:
I de slutliga rapporterna kommer vi att kunna se omvandlingarna (målen) gjorda i varje design, vilket är lätt att snabbt se med vilka mönster vi lyckades sälja mer, eller få till exempel fler registreringar.
Från artikeln lovar de att deras mål har varit att underlätta webbmästarnas arbete, vara enkelt både att inkludera koder och att följa med experimentets framsteg.
Dessa funktioner kommer successivt att vara tillgängliga för alla användare.
Du kan få mer information på supportsidan för Google Experiment