Google kommer att lägga till nya annonsformat i sina mobilappar

Anuncios Google

Om du använder Googles tjänster från en Android-enhet kommer du snart att se många fler annonser. Googles team tillkännagav sin nya annonseringsstrategi som består av nya annonsformat som kommer att försöka följa konsumentens resa genom sina mest populära appar. genom mer visuella tillkännagivanden som fångar användarens uppmärksamhet i hans process för sökning och upptäckt av nya produkter. Vi ser till exempel mer visuella sökresultat med kamouflerade annonser med bilder som visar innehåll relaterat till vår fråga.

Annonsörer kommer att ha det här utrymmet för att marknadsföra sitt varumärke eller sina produkter med upp till åtta bilder, som användare kan bläddra för att se allt innehåll. De nya formaten visas också på YouTube-startsidan, fliken Gmail-kampanjer, Discovery-avsnittet och sökfältet i Google-appen. Det är första gången vi ser någon form av reklam i Discovery-flödet, även om det lovar att inte vara invasivt. Annonserna har samma format som alla rekommenderade artiklar (titel, bild, etc.), men med Ads-taggen för att informera om att det är sponsrat innehåll. Det vill säga visuella och interaktiva annonser överallt, som utnyttjar det perfekta ögonblicket för annonsörer att nå användare när de börjar söka för att köpa en ny produkt eller testa en tjänst. En smart strategi för att ha garanterade klick.