Google kommer att ge ny drivkraft för antagandet av Android One i Indien

AndroidOne

Google har sett att dess Android One-initiativ i Indien har drabbats av en rad bakslag sedan det lanserades i september förra året i New Delhi, från problemen med leveranser av mobila enheter till förekomsten av lokal konkurrens, genom den lilla lokala lokala reklammarknaden, utmaningar som du måste möta inom den nya impulsen som du kommer att genomföra inom ditt initiativ. Detta konstaterades av Rajan Anandan, verkställande direktör för Indien och Sydostasien, till Financial Times.

I denna mening, för att försöka nå ett betydande antal användare i Indien, är det nu tänkt att släppa Android-mobilenheter på marknaden som sträcker sig från $ 31 till $ 47, lägre priser än Android-mobila enheter som de sätter på marknaden vid lanseringen av initiativet och kostar cirka 100 dollar.

De kommer också att möta tillväxten av innehåll som är lämpligt för den indiska marknaden, för vilket de lanserar ett investeringsprogram som kommer att kunna vara värd för små företag, tillsammans med behovet av att lansera egna (Google) produkter anpassade för att fungera korrekt under befintlig anslutning förhållanden, för närvarande med långsamma anslutningar. I den meningen har Google redan offlineversioner av YouTube och Maps, samt en reducerad version av sin sökmotor.

Man bör komma ihåg att Android One-initiativet består i att tillhandahålla en rad krav på hårdvaru- och programvarunivå som måste uppfyllas av de mobila enheter som de tillverkare som ansluter sig till den måste uppfylla, vilket gör det möjligt att sänka kostnaderna och tid kopplad till tillverkning av prisvärda mobila enheter, inriktade på tillväxtmarknader.