Google förklarar hur vi gör våra e-postmeddelanden smartare

Google förklarar hur vi gör våra e-postmeddelanden smartare

Med presentationen av den nya Google-inkorgen, en e-postklient som är engagerad i att öka interaktionen mellan användaren och meddelandet, med möjlighet att behandla e-postmeddelanden som uppgifter, skjuta upp dem och lägga till resurser som inte är vanligt i en traditionell e-postklient , nya alternativ som vi kan visa i sammanfattningarna av e-postmeddelandena.

Istället för att se en lista över ämnen kan vi se mer information om innehållet i varje e-post: datum i en bokning, bekräftelser på närvaro vid ett evenemang, information om en flygning … data som kan inkluderas av programmerare för att programmera deras nyhetsbrev. smart sätt.

Det är vad de förklarar för oss i den här artikeln av google-utvecklare, vägen som programmerare måste följa för att inkludera intelligens i e-postmeddelandena som de skickar, så att de kan ses som visas i figuren nedan:

I artikeln skickar han oss till developers.google.com/gmail/markup, en webbplats som berättar mer om koder som vi måste inkludera i e-postmeddelanden för att få det nämnda utseendet och interaktionen, och komma ihåg att det inte bara kommer att tjäna att se extra innehåll i Inbox, kommer det också att vara användbart för Gmail, Google Now och Googles söksystem.

Resultaten omvandlas alltmer till kort, användare vill alltmer ha mer data vid första anblicken och utvecklare måste anpassa sig till den trenden. Vi måste nu se vilka e-postmarknadsföringsprogram som börjar anpassa sig till detta nya sätt att skicka e-post till kunder.