Google använder sökningar för att skapa ett projekt på Eurovision

eurovision

Google har enorm kraft när det gäller information, och idag demonstrerar de det igen med ett nytt projekt med fokus på Eurovision Song Contest. Om Google-sökningar användes för att få poäng vid Eurovision Song Contest, skulle vi ha en ranking, och det är precis vad de har gjort på den här nya webbplatsen. Eftersom denna stora festival (en av de mest populära i Europa) firas den här veckan, kommer Eurosearch Song Contest 2019 att göra det möjligt för oss att hitta rankningen av tävlande utifrån deras popularitet i de sökningar som utförs av användare. Å andra sidan, om vi söker på Google Eurovisin, kan vi se de senaste officiella inläggen, upptäcka videor av tävlande eller följa alla nyheter om tävlingen i vår Discover, så det verkar som om de har koncentrerat sig ganska mycket på detta evenemang . På den skapade sidan kan vi se förutsägelsen baserat på sökaktiviteten under perioden 4 maj till 12 maj, och inkluderar endast de 26 mest eftersökta deltagarna. För närvarande är den tävlande som har den högsta sökaktiviteten Duncan Laurence från Nederländerna. Kandidaterna från Ryssland och Italien ligger på andra och tredje plats. Men under den här förra veckan före finalen, och med semifinalen som ännu inte kommit, kommer sökaktivitetsmönstren att definieras mer. De har också en karta som visar vilka länder som sökte mest efter tävlande från andra länder. Färger representerar imaginära poäng tilldelade till och från varje land med hjälp av 12-punktssystemet. En mycket attraktiv interaktiv webbplats för fans av denna festival.