Google adwords förbereder ett system med experiment och kampanjutkast

adwords

Att göra ändringar i våra AdWords-kampanjer kan vara mer än skrämmande. Google vet detta, och nu har det meddelat att vi under de närmaste veckorna kommer att ha ett system med experiment och kampanjutkast tillgängliga så att vi kan testa ändringar i kampanjerna innan de blir effektiva och hjälper till att mäta resultaten innan vi börjar betala för dem. .

Utkast, å ena sidan, gör det möjligt för oss att förbereda och verifiera effekten av vissa ändringar, till exempel ökningen av mobilbud i annonsgrupper med en hög andel mobilkonverteringar, till exempel. Vi kan definiera olika budjusteringar i den gruppen och, om vi gillar ändringarna i utkastet, tillämpa dem i den ursprungliga kampanjen.

Experimenten, å andra sidan, gör det möjligt att testa förändringar i kampanjerna inom en kontrollerad miljö. När utkastet har skapats kan vi skapa ett experiment utifrån det, testa ändringarna och jämföra resultaten med vår nuvarande budstrategi. Vi kan alltid dela trafiken och budgeten mellan den experimentella och den ursprungliga kampanjen, alltid med möjlighet att definiera tiden som detta experiment kommer att pågå.

Här är videon som visar hur utkast och experiment utförs:

Du kan läsa mer om dessa nya funktioner i den här artikeln på Googles AdWords, liksom på denna supportsida, på spanska.