Idag har ett projekt presenterats i Madrid där tidigare biit / Rockola.fm-anställda har deltagit. Detta är FLUZO, ett ambitiöst system som gör det möjligt att känna igen audiovisuellt innehåll, korsa information i stora databaser och erbjuda relaterat innehåll på användarens mobil, surfplatta, dator eller smarta kläder.
Det är inte en webbapplikation eller en app för mobiler som vi kan installera på vår surfplatta, det är en teknik som utvecklas för att erbjuda möjligheter till framtida applikationer, med en webbplats som ytligt presenterar dess egenskaper: fluzo.co.
I anteckningen kommenterar de att det faktiskt är en konstellation av applikationer som kommer att associera det ursprungliga innehållet med flera svar, vilket är användbart, till exempel i följande fall:
– visa biografi om en skådespelare när användaren tittar på sin favoritserie. – öppna en webbplats för att köpa biljetter till bio efter att ha sett en trailer för en viss film – föreslå spel och tävlingar för tittaren av specifika eller anslutna program i samma applikation
I verkligheten är den inte begränsad till TV: ns värld, eftersom den kan känna igen allt audiovisuellt innehåll och därmed ge en annan dimension till reklamvärlden.
På dess funktion säger de oss att den är baserad på beräkningsmatematik och att den gäller maskininlärning för att identifiera innehåll och användare, vilket gör att förbehandling av innehåll går extremt snabbt och erbjuder relevant information vid rätt tidpunkt.
Vi kommer att vara uppmärksamma på initiativet och vänta på att produkter ska börja visa FLUZO på kort tid.