contador de visitas Skip to content

Facebook uppdaterar sin sociala sökprodukt

Facebook uppdaterar sin sociala sökprodukt

Vi har lämnat en lång period i sökfältet där endast sökalgoritmerna bestämde de resultat som användarna får tillgång till för de angivna termerna. Det sociala är alltmer närvarande, med mängden innehåll som användare genererar på de olika sociala nätverken, inklusive Facebook själv, som verkar vara villiga att förbättra sina sökfunktioner.

Business Insider upprepar att det sociala nätverket Facebook håller på att modernisera sin sökprodukt, där två dussin ingenjörer ledda av en tidigare googler, Lars Rasmussen, står vid rodret. Tanken är i princip inte att konkurrera med Google, utan att skapa en ny sökmotor som ger användarna bättre tillgång till resultaten baserat på våra sökningar bland så mycket information som vi genererar, från vad vi delar i våra egna Walls till och med innehållet som vi markerar med liknande genom sociala knappar som Facebook har på många webbplatser.

Business Insider tror på sin egen artikel att Facebook-sökningar kan ge det en betydande ökning på 500 miljoner dollar, mer i en tid då reklamintäkterna avtar.

Goes: Bussiness Insider