Facebook presenterar en ny typ av annons för att publicera händelser

Facebook presenterar en ny typ av annons för att publicera händelser

Tillgängligt för att skapa både din annonsskapare och din Power Editor, Facebook har introducerat en ny typ av annons, perfekt för dem som vill lägga upp händelser på användarnas tidslinje, inte bara i rätt meny på webben.

De meddelar det på facebook.com/business, där de visar hur annonsen kommer att se ut, något du kan se i sidobilden. Texten indikerar att 400 miljoner människor använder Facebook-evenemang och att 30% av dem skapas av sidor, så det är vettigt att investera på ett sätt att marknadsföra innehållet.

Det kommer att finnas tillgängligt de närmaste veckorna, när sidägarna inte bara ser möjligheten att betala för att göra evenemanget mer synligt, de kommer också att kunna se statistik med antalet personer som har sett länken till evenemanget, de som har sett evenemanget och antalet interaktioner (personer som har bekräftat, sparat eller angett att de kan delta).

De kommer ihåg vikten av att markera händelser som en flik på sidan för sociala nätverk, något som är viktigt för besökare att se innehåll utan att förlita sig på den dunkla algoritmen som visar innehåll på ett halvt slumpmässigt sätt.