Facebook kommer att lansera en ny design för sidorna den här veckan

Pginas de Facebook

För att hjälpa användare att hitta den information de behöver och hjälpa administratörer att få åtkomst till de verktyg de använder mest, har Facebook just meddelat lanseringen av en ny design för sidorna, vars distribution kommer att genomföras på den här sidan. vecka, vilket ger mer enhetlighet i deras nuvarande visuella stil, som kommer att likna användarprofiler. Meddelandena kommer att finnas tillgängliga kronologiskt i den högra kolumnen, som är tjockare än den vänstra kolumnen, som kommer att innehålla informationen relaterad till själva verksamheten, med kartor, öppettider, telefonnummer, webbadress samt multimediainnehåll (foton och videoklipp).

På sidan av administratörerna finns det också nyheter, eftersom de nu kan komma åt verktygen från vilken punkt som helst på sina sidor där de är, för att få tillgång till informationen om tillgängliga annonser, de nya samt tillgång till aviseringarna och meddelanden som inte har lästs. Nya navigeringsalternativ ingår också högst upp på sidorna, vilket ger åtkomst till aktiviteter, trender och inställningar. Menyn på Bygg publiken högst upp på sidan erbjuder direkt åtkomst till annonshanteraren.

Slutligen, inkluderat i själva den nya designen, inom Insights, kommer administratörer att ha möjlighet att följa externa sidor som liknar de de hanterar genom funktionen Sidor att titta på, vilket gör det lättare för dem att skapa en lista över dem och jämföra deras prestationer jämfört med de sidor de hanterar.

Kort sagt kommer Facebook att lansera en ny design för sidorna för att underlätta både användares och administratörers aktiviteter, inklusive estetiska och funktionella aspekter.