Facebook-teamet har meddelat intressanta nyheter för dem som satsar på detta sociala nätverk för att utveckla sina marknadsföringskampanjer. Som anges av Facebook för företag har du redan versionen av din portal på olika språk:
[…] Du kan nu njuta av Facebook för affärer på 11 andra språk, som koreanska, japanska, traditionell kinesiska, förenklad kinesiska, engelska engelska, tyska, franska, spanska från Spanien, italienska, portugisiska från Brasilien och latinamerikanska spanska, och kommer snart att inkludera nytt innehåll för många pass.
Liksom dess engelska version kan vi få tillgång till ett antal resurser som kan vägleda oss när vi skapar en marknadsföringsplan. Vi kan också ta en rundtur i en lista över fall av företag som har implementerat en framgångsrik strategi för att undersöka deras marknadsföringsmodell. Vi kan filtrera dessa verkliga exempel efter mål, typ av verksamhet, sektor, produkt eller region.
Och naturligtvis kommer vi att hitta information om alla de affärslösningar som föreslås av Facebook, till exempel vilka typer av annonser, dynamiken de erbjuder, hur man skapar dem och riktar dem till rätt publik, bland andra detaljer.
Andra nyheter som vi hittar i detta tillkännagivande är att de börjar nästa år publicera relevant innehåll på spanska, som täcker behoven och problemen i just denna region. Tips, lanseringar, trender, nyheter är några av de ämnen som lovar att täcka framtiden.