Facebook Audience Network, Facebooks nya mobilannonseringsnätverk

Facebook Audience Network, Facebooks nya mobilannonseringsnätverk

– Rätt annonser för din publik: Visa dina annonser för rätt publik – Tillgång till Facebook-annonsörer: Få tillgång till Facebook-annonsörer som vill nå dina kunder i din mobilapp – Framgångsrika annonsenheter: Visa Facebook-annonser i det format som passar din Ansökan. Välj standardannonsenheter som banners och mellansidesannonser eller anpassningsbara integrerade enheter som passar utseendet på din applikation.

Med dessa tre punkter presenterar Facebook sitt nya mobilannonseringsnätverk, en presentation som gjordes vid dess F8-utvecklarkonferens.

Detta projekt, tillgängligt för utvecklare på utvecklare.facebook.com/products/audience-network, som har testats sedan 2012, ger möjlighet att visa reklam för användare genom de applikationer de använder, med fokus på annonsernas innehåll enligt informationen de har delat med Facebook. Tanken är att visa inriktning, analys och betalningar så att annonsörer enkelt kan hantera all annonsering på användarnas mobiltelefoner.

Låt varumärken annonsera på tredjepartsapplikationer som använder detaljerad inriktningsinformation från Facebook och därmed konkurrerar med AdMob, InMobi och Twitter. Mobilannonsering på Facebook har redan 1 miljon annonsörer, så det var tydligt att investera i en stark plattform för detta segment var en tidsfråga.

Här är videopresentationen av det nya nätverket: