Effektiviteten av frågor och svar på Twitter

Effektiviteten av frågor och svar på Twitter

I en ny artikel talade han om Twitter: s förvärv av AdGrok, för att implementera en mer effektiv reklamplattform än Google Adwords, och att det skulle dra nytta av den stora mängden information som den behandlar dagligen, av vilken inte mindre är frågor och svar. Varje månad runt 3 miljoner frågor läggs ut på Twitter och med ämnen så olika och annorlunda som teknisk support, produktrådgivning, jobbsökning och personliga relationer bland många andra, utan att glömma naturligtvis musik. Ju större antal följare, desto större publik kan konsulteras om något, medan de som är mindre kända och med färre följare föredrar att fråga genom direktmeddelanden. Låt oss kommentera en infografik publicerad av InboxQ, som gör det möjligt för oss att känna till och analysera ett ämne på djupet, som inte är bättre känt eftersom det är viktigt och som kan ge oss ledtrådar för en bättre användning av Twitter som en informations- och kommunikationsplattform, av alla slag och för alla syften

Vad frågar folk på Twitter

Varje dag i april 2011 publicerades i genomsnitt 102 322 frågor på Twitter, de mest populära ämnena var rekommendationer och råd om produkter med 13%, följt av teknisk support (12%), lokala rekommendationer (11%), underhållning (8%) ) och sport (6%) som huvudkategorier, medan vi vid den andra ytterligheten har med mindre än 1% ekonomi och försäkring, personliga relationer och motor. Böcker, hem, videospel, telefoner, liv och stil, utbildning, gastronomi, filmer, mode, arbete och hälsa står i mitten av bordet, med procent mellan 1 och 5%.

Vilka är de vanligaste frågorna på Twitter

Det finns ett direkt samband mellan frågeställningar och antal följare. Ju bredare användarens nätverk av kontakter, desto mer frekventa och offentliga frågor ställdes till anhängarna; med 67% av emittenterna med mer än 100 följare,

Trenden med att ställa frågor via privata meddelanden ökar hos användare med nätverk med färre än 100 användare och det är 33% av det totala. Uppenbarligen är svarskapaciteten för frågor som ställs via Twitter direkt relaterad till ovanstående punkt, vilket bibehåller faktorn för antalet följare av användaren för svarsnivån, antalet följare är avgörande som en gräns när det gäller feedback, även om både i öppna frågor till nätverket eller i stängt meddelandeläge, procentandelen användare som ibland svarar är liknande, nära 60%, i en öppen fråga svarar de vanligtvis på cirka 22%, en siffra som minskas till 12% av användarna som aldrig svarar på ett direktmeddelande. Och vad gäller kvaliteten på svaren och graden av tillfredsställelse hos den utfärdande användaren, återigen finner vi antalet följare-faktor som en avgörande faktor, med signifikanta 63% nöjda med resultatet, när deras nätverk har mer än 100 följare, en procentsats som minskas till 49% hos användare med färre följare och som ställer sina frågor i stängt läge, men inte alla svar kan komma från följare, eftersom återigen – gränsen på 100 följare visar att nedan Av denna siffra får 44% vanligtvis svar från Twitter-användare som inte tillhör sitt nätverk, en procentsats som skjuter upp till 66% och överstiger 100 följare.

Kraften i svar i affärsmässiga termer

Även om studien endast betraktade ett urval av endast 1825 Twitter-användare, är det möjligt att dra slutsatser om styrkan i svar, särskilt när det gäller produkter och tjänster och att förbättra kundupplevelsen som ökar deras lojalitet. som genererar ett svar från ett varumärke, uppskattat till 80%, överstiger förtroendet för samma svar från andra användare. Inte en mindre fråga, eftersom cirka 66% av frågorna som publiceras på Twitter är av kommersiell karaktär och de har vanligtvis direkta svar från varumärkena, speciellt när det igen – det personliga nätverket för den som ställer frågan överstiger 100 följare och gör frågan i öppet läge.

Är användarna villiga att få svar direkt från varumärken?

Slutligen, och som en följd av att ta hänsyn till varumärken och professionella marknadsförare online, är svaret ja, men med villkor. Enligt studien är de flesta användare villiga att få direkt svar från företag, om kvaliteten på informationen är lika med eller bättre än vad de får i meddelanden från andra användare Intressant att tänka på, men för mig bedömer jag en studie en lite partisk och ofullständig, eftersom liksom alla former av kontakt, varumärkesskapande, lojalitet eller förstärkare av köpbeslutet, sociala nätverk och Twitter inte är undantaget – vi måste alltid ta hänsyn till ryktefaktorn, som varierar scenariot beroende på fall, inte bara i enkla termer som positiva eller negativa, men när det gäller positionering, varumärkesmedvetenhet, samhällsbyggande och andra att ta hänsyn till. slutligen, låt oss inte glömma att det de letar efter många gånger användarna i sina frågor är uppriktiga och ärliga svar från andra användare, särskilt med avseende på varumärken och produkter, så många gånger – funktionen av mun till mun är det mycket kraftfullare än kontakt med varumärket igen rykte är på insats