Om vi vill dra nytta av våra arbetsresor för att träffa människor som är relaterade till vårt yrke eller samordna möten med andra yrkesverksamma kan vi ta hänsyn till Bizpora.
Bizpora definieras som en gemenskap av affärsresenärer, vilket hjälper oss att komma i kontakt med andra användare med professionella profiler. Idén är väldigt enkel, vi måste bara meddela vår resa med plats och datum för vår vistelse samt förväntningarna på vårt möte. Vi kan till exempel indikera att vi vill prata med nya företagare.
För att göra detta behöver vi bara logga in med vårt LinkedIn-konto och det publiceras automatiskt i Bizpora-communityn, förutom att sprida det via de sociala nätverk vi deltar i. Därifrån kan vi se vilka kontakter vi kan skapa för vår nästa affärsresa.
Vi kan också använda sökmotorn för att se vem som redan har tagit en resa till samma destination eller träffa Bizpora-användare som är lokala på den platsen. Om vi vill kontakta dem kan vi skicka ett direktmeddelande från deras profil eller svara på någon av deras publikationer på ett offentligt eller privat sätt.
Vi kommer att märka att en tidslinje skapas i varje profil när publikationer delas, så vi kan titta om vi är överens om en plats. Bizporas förslag är mer än intressant att det kan leda till produktiv interaktion och nya professionella kontakter.