Augmented Reality anländer till Google-sökningar

RealidadAumentadaenBusquedas

I den inledande nyckeln till Google I / O 2019-konferensen har företaget börjat tillkännage några av de förbättringar som användarna kommer att se under hela året i sin webbsökmotor, och särskilt betona möjligheten att se tredimensionella modeller inom verkliga utrymmen tack vare förstärkt verklighet. Faktum är att augmented reality når webbsökmotorn, vilket gör det möjligt för användare att vara intresserade av olika ämnen och ha möjlighet att se dem på ett tredimensionellt sätt i de utrymmen som vi fokuserar på med kamerorna på våra mobiltelefoner. Företaget har gjort en riktig demonstration med sökandet efter en stor vit haj förutom att visa ett exempel med sökningar i det mänskliga muskelsystemet. Det kommer också att fungera med klädsökningar, med möjlighet att prova olika plagg genom augmented reality.

Augmented Reality förändrar vårt sätt att interagera med resultat

För närvarande är detaljerna fortfarande knappa, eftersom vi för tillfället inte vet vilka typer av 3D-modeller som kan representeras under Augmented Reality eller om det finns en möjlighet att 3D-modeller från tredje part kan vara tillgängliga i sökningarna. Google har också meddelat att de kommer att indexera innehållet i podcasts så att användare kan söka inom innehållet i podcasts i slutet av året, precis som vi alltid har kunnat komma åt nyckelorden som finns på olika webbplatser. Slutligen ger den också full täckning, så sökmotorn kommer också att ge mer information om de nyhetsämnen vi är intresserade av och visa dem kronologiskt. Hittills har vi haft full täckning tillgänglig via Google News.