Att göra, Microsofts nya tjänst för hantering av uppgifter

Microsoft - Att göra

Microsoft har just introducerat To-Do, sin nya tjänst för hantering av uppgifter och den dagliga hanteringen av varje användare på ett enkelt, intelligent och personligt sätt. Den nya tjänsten föddes i förhandsgranskningsfasen, med en hel väg kvar innan den mognad som krävs för att avsluta Wunderlist, tjänsten som ska ersättas i framtiden.

I den meningen har Microsoft To-Do utvecklats av samma Wunderlist-team och bygger på Office 365, som för närvarande har stöd för Outlook, vilket möjliggör synkronisering mellan de två tjänsterna, även om senare support för andra Office-tjänster kommer att läggas till. .

Dessutom fungerar Microsoft To-Do i Microsoft-molnet med samma avancerade säkerhet som Office 365-användare för närvarande åtnjuter. På användarsidan gör det förenklade gränssnittet det möjligt för användare att skapa så många listor som de vill och kunna identifiera var och en. av dem genom olika färger och att kunna hålla reda på dem genom påminnelser, förfallodatum och anteckningar. Tanken är trots allt att bli den enhetliga listtjänsten.

Det har också avsnittet Min dag, en digital whiteboard där användare kommer att kunna integrera uppgifter som ska utföras under själva dagen, från och med den tom för att lägga till uppgifter manuellt eller använda smarta förslag för att lägga till väntande uppgifter baserat på de förslag som den egna algoritmen erbjuder.

Microsoft To-Do har en applikation för Android- och iPhone-telefoner, för Windows 10-enheter och också tillgänglig som en webbapplikation. I framtiden kommer applikationer att erbjudas för Mac-, iPad- och Android-surfplattor, liksom även andra Wunderlist-funktioner och andra integrationer med andra Microsoft-tjänster. När du har det bästa av Wunderlist fortsätter Microsoft att avsluta det, även om det fortfarande tar många månader.

På detta sätt kan den nya Microsoft-uppdragstjänsten bli en del av listor som vår lista med de fem bästa uppgiftshanteringssystemen.