Anti-piratföretag föreslår ett system för att fördela fördelar mellan torrentwebbplatser och upphovsrättsinnehavare

piratería

De flesta upphovsrättsinnehavare av film och serier arbetar varje dag för att stänga av torrent- och strömmande webbplatser som erbjuder skyddat innehåll utan rätt rättigheter, men det finns ett företag, antipiratföretaget DMCAForce, som försöker erbjuda ett annat tillvägagångssätt. .

Du vill förena upphovsrättsinnehavare med torrent- och streamingwebbplatser. I stället för att be om att innehåll ska tas bort experimenterar du med en modell för reklamintäktsdelning. Idag har företagets VD, Mark Bauman, bättre förklarat den föreslagna modellen.

Företaget lovade sajterna en möjlighet att dela intäkter. Istället för att radera en länk eller fil kan de förbli aktiva om webbplatsägaren samtycker till att dela en del av sitt annonsutrymme. Mark Bauman vill ha en lösning för att hålla både upphovsrättsinnehavare och webbplatsoperatörer nöjda: kombinera klassiska anti-piratverktyg med reklamexpertis.

För att göra det erbjuder det att använda sin egen reklamplattform, TrafficHaus, där de inte vill belöna piratkopiering, men de söker samarbete mellan webbplatsoperatörer och upphovsrättsinnehavare, något de tidigare har gjort med en vuxenorienterad webbplats. .

Om upphovsrättsinnehavare inte tror att de genererar tillräckligt med intäkter på detta föreslagna sätt kan de ändå ta bort innehållet och lämna kontrollen till upphovsrättsinnehavaren.

Tydligen har vissa företag inom musikindustrin visat intresse för modellen, men i filmvärlden finns det fortfarande inga svar.

Du kan läsa mer om det på torrentfreak.com.

Depositphotos bild