Anledningar till varför människor köper online eller slutar göra det [Infografí­a]

Infographia compradores online

Vilken roll spelar sökmotorer i människors beteende när de vill köpa något online och / eller i fysiska butiker? Vad får potentiella köpare i webbutiker att ge upp transaktioner och lämna webbplatsen omedelbart medan det fortfarande finns erbjudanden? Vilka särskilda steg kan vidtas för att dra nytta av korrelationen mellan potentiella kunder och sökmotorer? Dessa och fler frågor delas i den lysande infografiken till Minewhat (e-handelsanalysföretag) som vi delar idag.

Det heter 27 sätt att motivera dem som söker online att köpa och samlar in så relevant statistik som 81% av köparna söker online efter en viss produkt innan de köper den, 60% går till sökmotorer snarare än en viss webbplats, 61% läser recensioner innan de fattar ett köpbeslut och ändå med priser som en av de mest viktiga saker (52% tror det), bara lite mer än betalningsmetoder, är garantifrågan bortom dig.

Visst, att om du tittar på den positiva sidan, men infografiken är mer användbar för den del av innehållet som belyser problemen som får kunder att ta slut på virtuella butiker: Komplexiteten att kunna returnera produkter, fraktkostnaderna (som uppskattas mycket när de betalas av butiken) och misstro som genereras av onlinebedrägerier. För att göra saken värre visas specifika strategier för att förbättra shoppingupplevelsen.

Sammanfattningsvis lämnar vi den moraliska frågan om extrem kapitalism som upptar hjärnan hos miljoner människor över hela världen genom reklamevenemang som Svart fredagDet är inte ett bättre tillfälle att, när det gäller de som hanterar onlinebutiker, reflektera över vad de kan optimera i det sätt de erbjuder sina produkter på och vad de bör överväga att hålla sig uppdaterade och inte falla in i vad de flesta köpare avskyr.