Adobe har offentliggjort de förbättringar de har gjort för Adobe Target, dess innehållstestning och anpassningsplattform som tillhör Adobe Marketing Cloud.
Enligt företaget vill de med dessa förbättringar hjälpa varje leverantör, oavsett kompetensnivå, att utveckla effektiva test- och optimeringsaktiviteter i realtid och ta dem till alla möjliga kanaler och enheter som använder den bästa tekniken. av plattformen. I den meningen bör det noteras att Adobe Target tillåter säljare att erbjuda mycket personliga upplevelser till fysiska utrymmen som butiker, varuautomater, enheter för det så kallade Internet of Things, till och med för bilens instrumentpaneler, bland andra.
Förbättringarna inkluderar: djupgående trenddata, ökad nivå av mobilt engagemang genom optimering, automatisering mot skalinsatser, demokratisering av testning och optimeringar, samt att testa bortom hemsidan.
Adobe noterar att två tredjedelar av Fortune 50 är kunder i Adobe Marketing Cloud, som för närvarande stöder cirka 41 miljarder årliga transaktioner. Han tillägger att Adobe Target driver mer än två och en halv miljon dagliga interaktioner med kunder från olika branscher, inklusive finansiella tjänster, media, publicering, reseföretag och många fler.
Med dessa förbättringar hoppas Adobe att leverantörer kan förverkliga framgångsrika globala optimeringsprogram med bästa praxis för implementering, utförande, strategi och styrning.