8 lektioner från communitychefer, förtroende och ömsesidig nytta

8 lektioner från communitychefer, förtroende och ömsesidig nytta

Sociala nätverk förändrade sättet vi kommunicerar på och det är från denna strukturella förändring som vi bevittnar födelsen av en ny cykel. Den som försöker gå på tåget i den nya produktionsmodellen måste kunna balansera sina yrkesmässiga kvaliteter- kunskap, erfarenhet, färdigheter och utbildning– med de andra som är inneboende i hans tillstånd som människa: empati, engagemang, sällskaplighet och mänsklighet. Vi kan bekräfta att ett yrke i uppväxt, som Community Manager, börjar kasta sitt ursprungliga stjärndamm för att visa oss, verkligen vilka är dina mål? Hur kan du uppnå dem? och vilka lärdomar lämnar det nya ledarskapet oss? Vi går mot ett nytt år där konsumentvanor och trender av alla slag förändras i realtid och därmed modifierar trender, strategier och planer. Att anpassa oss till dynamiken fortsätter att vara det stora målet, eftersom detta innebär en adekvat hantering av kriser och en god kundservice (global av varumärket), två viktiga pelare för de stora varumärkena. Community Manager, alla kunder, alla producenter. Community Manager är inte ensam, det kan inte, tvärtom, Community Managers har utvecklats genom, alltid effektiv, trial and error, vilket gör att vi kan få mycket relevanta slutsatser. Vi vet att klienten befaller, vi vet också att relationer måste anpassas med målet att växa horisontellt, räkna med påverkan från evangeliserade klienter och permanent öppna nya handelskanaler. Inflytandet når sitt högsta ansvarsnivå vid konstruktionen av varumärket och Community Managers är idag, de yrkesverksamma som bygger banden av trovärdighet och förtroende. Det finns inget! … Trovärdighet och förtroende är anledningarna till att den traditionella sociala ordningen är svindlande. Det är inte bara att institutioner tappar trovärdighet eller att organisationsscheman börjar bli reliker från ett annat sätt att leva. Utöver detta bygger vi samhällen förenade av intressen, preferenser och behov, närvarande och med förmåga att ändra händelseförloppet. Sociala nätverk har blivit ett universum där det bästa av människan samexisterar av imperativ, eller kraven uppfylls i förhållande till sättet att kommunicera och gemensamma handlingar eller helt enkelt, vårt online-rykte kommer direkt till helvetet och vårt varumärke utesluts från den enda sektorn som presenterar siffror om positiv tillväxt och skapande av arbetstillfällen mitt i malströmmen. Kunskap, erfarenhet, färdigheter och träning empati, engagemang, sällskaplighet och mänsklighet 8 väsentliga egenskaper för att uppnå varumärkets emotionella band med sina kunder. Vi måste sluta acceptera att vi går mot en modell som bygger sin effektivitet på vår förmåga att etablera relationer. Det kall och passion som en gemenskapsansvarig som producent (i sin roll som företrädare för varumärket) och som konsument (i sin roll för att försvara kunden som en företagspolicy) är avgörande i sökandet efter balansen mellan kvalitet och skicklighet. Onlineföretag har ett gemensamt mål; generera kemi och väcka ett positivt svar bland dess anhängare. Gemenskapscheferna ger oss stora lärdomar av den nya modellen:

Vi måste alla vara (producenter och konsumenter) kapabla att skapa kopplingar och göra dem påtagliga i den verkliga världen. Vi måste vara inflytelserika, ha ett rykte. Kunna hantera alla kriser ordentligt och förvandla den till en styrka. Delta aktivt i samhället, var ett bidrag. , dialog och självklart, lyssna. Bestäm vad vi vill prata om, vad är våra intressen, mål, behov, vad som i slutändan kommer att intressera våra samtalare. Och uppenbarligen måste vi vara empatiska, pedagogiska, lekfulla, engagerade, generösa, tacksamma, vilket bara är möjligt om vi är ärliga.

Du måste verkligen tro det, du måste våga, du måste vara villig att gå upp om och om igen, att specialisera, att förbättra … och för detta behöver du en kallelse, passion, att tro att du ger ditt bästa, det låter som entreprenörskap, eller hur? Slutligen, så här har vi fastställt de nya spelreglerna (äntligen), tycker du inte? Community Manager är en spegel att titta på. Vi måste kunna bygga solida och effektiva band som garanterar den säkerhet som en order baserad på förtroende innebär. och den ömsesidiga fördelen. Det är den stora utmaningen, men det finns fortfarande mycket Golem löst