7 tips för att arbeta med e-handel på Twitter

7 tips för att arbeta med e-handel på Twitter

Låt oss åka dit innan vi panik tänker Hur kommer vi att kunna göra vår twitterprofil effektiv för ett e-handelsföretag när vi fortfarande upptäcker dess verksamhet när vi inte klarar oss så bra för att förstå hur det kan vara användbart för oss? Det är dock inte så komplicerat, speciellt om vi tar hänsyn till att permanent utbildning är det som garanterar oss möjligheter i en 100% dynamisk modell. Twitter är effektivt om det, det råder inget tvivel, men hur lyckas vi förvandla vår twitter till kunder som konsoliderar vår verksamhet utan att hamna i skräppost? Marknadsföringsstrategier för elektronisk handel är mycket användbara i twitter, detta beror på viralitet, informationsvolym och penetration i uppgång tack vare mobilwebben, som är direkt relaterad till geolokaliseringsannonsering och ökningen av kampanjer, rabatter, tävlingar specifikt för e -handelsföretag. Men hur gör vi det

Användaren listar kundhantering

Twitter är mycket effektivt i förhållande till användarhantering, tack vare dess funktioner lyckades vi skapa olika konton beroende på vilka användare som är länkade till var och en av våra produkter, segmentering, information och företag. e-handel som fokuserar på att fånga ett ökande antal följare av varumärket på twitter. Det är mycket effektivare att ha segmenterade nätverk som är begränsade av var och en av våra produkter, kopplade till varumärket, än tusentals följare som länkas av olika intressen och behov.

Tävlingar, rabatterade lotterier.

Alla Twitter-användare älskar den ständiga interaktionen och deltagandet på Twitter, även om det är sant att dessa måste göras baserat på kvalitet för att fånga användarnas uppmärksamhet, menar de också en större penetration av varumärket, öppna dörren till nya användarnätverk och slutligen bidra till att öka trafiken.Kampanjer är ett sätt att öka varumärket och behålla användare, även om det är sant att det inte är nödvändigt att ständigt erbjuda dem, utan som en aktiv del av din marknadsföringsstrategi.

Alltid närvarande interaktion

Det är uppenbart att den konstanta interaktionen med dina användare är avgörande för att identifiera deras behov och det är just där listornas effektivitet ligger, som hanteringsverktyg. Sökningen efter specifika konversationer, där ämnen relaterade till nyckelord relaterade till varumärket och The kategorin måste vara en del av varumärkenas åtgärder i mikrobloggtjänstnätverket. Identifierade behoven är mycket lättare att erbjuda lösningar, vilket ökar mervärdet av vårt varumärke, rykte, lojalitet, trafik och försäljning. Det traditionella ordet från mun till mun är mer i kraft idag än någonsin, användare söker andra användares åsikt om varumärket och anser att det är avgörande i deras köpbeslut. Twitter är en mycket effektiv plattform för att skapa mycket god kundservice.

Nya kunder i horisonten

Twitter är viktigt för ökningen av elektronisk handel, å ena sidan är det det sociala nätverk som används mest av Internetanvändare för deras sociala interaktion i en mobil miljö. Dessutom tillåter dess natur permanent och allmän överföring av vårt innehåll och handlingar, interaktionen mellan användare är en outtömlig källa för identifiering av potentiella kunder, vilket gör att vi kan dra nytta av dem för att behålla dem.

Slipsar mer än styvhet

Stora paradigmskift har gett oss den här nya modellen och Twitter har utan tvekan varit ansvarig för en hel del: styvhet är inte kompatibel med det sociala, avstånd, kyla, brist på interaktion anses inte vara effektivt och återigen är det väldigt intressant att gå till sunt förnuft Har du sett hur empati uppnår fler saker än att vara avlägsen? … eftersom det är lättare för oss att visa oss mänskliga relationer? … om vi överför dessa antropologiska principer till den nya modellen och specifikt till interaktionen mellan varumärken och användare i slutsatserna är uppenbara, vi måste veta vem som är ansvarig för verksamheten, vi måste analysera varumärkets natur och detta är endast möjligt med en öppen, horisontell och individuell interaktion, det är det som slutligen ger mervärdet. Idag känner användare sig mycket mer länkade och lojala mot tillgängliga varumärken som är exponerade, aktiva och anslutna och som svarar på behov. Och utan tvekan har Twitter bevisat sin effektivitet i detta avseende. Ju mer personligt kontot är, desto effektivare blir resultaten av åtgärderna. Att göra en jämförelse med ökningen av förstärkt verklighet och orsakerna som stöder den … en personlig profil komplex information och tillgängliga personliga meddelanden till nya medlemmar i de olika kategorierna. I slutändan är varumärkets unika personlighet det som ökar våra användares lojalitet. Du måste vara social.

Ständiga studier = information kvarstår

Om vi ​​redan visste att det var lika utmattande som det var spännande, är det nödvändigt att analysera vad som händer på marknaden permanent, med konkurrensen, med användarna, med feedback, kvalitet och permanent forskningssammanhang gör Twitter mycket effektivt för ett elektroniskt handelsföretag.

Slutligen interaktionen med andra märken

Relaterade, kompletterande varumärken, bestämmer kunderna och deras nätverk, konkurrensen och deras handlingar, de nya trenderna Twitter är mycket effektiva, snabba och enkla när det gäller att engagera sig med dem som mest kan påverka konsolideringen av ditt varumärke, när mer lojalitet uppnås desto större blir spridningen och efter det känns mer trafik, mer lojalitet, mer affärer. Nyligen pratade vi om hur man ska uppnå utan att vara uppmärksam, en bättre och mer effektiv Page Rank på samma sätt, åtgärder på Twitter svarar mot den nuvarande sociala strukturen.

Permanent anslutning Kvalitetsinteraktion Användning av verktyg som optimerar resurser Effektiv hantering av våra följare Åtgärder som syftar till lojalitet genom svar på behov och intressen Permanent tillgänglighet Ständig dialog Erkännande av fel Kvalitetsinnehåll och mer kvalitet och mer kvalitet

Och slutligen den ständiga och permanenta närvaron i ett nätverk som rör sig ständigt och utan avbrott. Via HubSpots inkommande internetmarknadsföring