contador de visitas Skip to content

4 nycklar för att förstå mobil marknadsföring, User + Movement = rekommendation

Maketing mvil

vege – Fotolia.com

Marknadsföring sägs ha genomgått flera vändningar i denna resa mot integrationen av båda världarna genom humanisering.

Det har utvecklats så mycket att det redan bör klassificeras som vetenskap eftersom det, i den renaste stilen för biologi och kemi, alltid måste kombinera sina flera sorter i samband med de mål som det strävar efter att uppnå. Mätvärdena och statistiken framstår som oumbärliga i kundens kunskap. Och tidigare eller andra erfarenheter utgör det bästa pedagogiska materialet för att fatta rätt beslut.

Dagens marknadsföring, som fortfarande tar andan på grund av yrsel som den har varit tvungen att överföra störningarna till attraktion, står nu inför den enorma utmaningen att på lång sikt fånga känslan hos en användare i rörelse.

Smarttelefon- och surfplattkonceptet har bränts in i våra vanor och seder och dessa enheter som håller oss anslutna till den virtuella världen har förvandlats till en förlängning av den nya människan. Få åtgärder människor vidtar utan sina smartphones idag.

Av ovanstående kan vi dra slutsatsen att när vi möter ett scenario där varumärken måste gå tillbaka för att bedöma om de är beredda på konsumenternas efterfrågan innan de lanseras i poolen av en mobil marknadsföringsstrategi, är det också nödvändigt att genomföra optimering av vårt varumärke för ett sammanhang där användaren ständigt är på språng.

Mobil marknadsföring för oss närmare ROI

Användningen av superappar i december månad när du surfar, enligt en studie av företaget Flurry.com. Varumärken som har börjat aktivt inkludera konsumenten i sina annonseringsstrategier är närmare än någonsin att uppnå en effektiv ROI. Även om det är nödvändigt att acceptera att resultaten alltid syns i den tid det tar att bygga förtroende och helt konditionerat att påverka!

Tabletten, fusion av online- och online-världen

Generering av innehåll optimerat för surfplattor som för närvarande finns på marknaden kan generera en orimlig tillväxt av varumärken från det lokala.

Kostnadsminskning

Optimeringen av ett varumärke för implementering av en mobil marknadsföringsstrategi kräver optimering av vår närvaro till egenskaperna hos enheterna i omlopp. Mobil marknadsföringsstrategier gör det möjligt att avsevärt minska kostnaderna för marknadsföring av en vara eller tjänst om vi begränsar den till de resurser som krävs för att genomföra en viral strategi.

Lokala företag är bra exempel på detta och uppnår företagstillväxt utan investeringar i infrastruktur, endast stöds av att bygga upp ett online-rykte och mobil marknadsföringsstrategier som är utformade för att locka sitt mål.

Användare + rörelse = rekommendation

Den centrala axeln för mobil interaktion är att dela erfarenheter. Dagens konsument drivs av varumärken som låter dem interagera för att uppnå detta, men varumärken har ännu inte hittat balanspunkten för att uppnå det.

Nyckeln till att nå maximal effektivitet i en mobil marknadsföringsstrategi finns i att acceptera att konsumenten har införlivat smarttelefonen och surfplattan i sina vanor och seder och att de kan kommunicera direkt med de varumärken som de interagerar med i den verkliga världen på jakt efter bättre service.

Denna verklighet där den digitala världen ställs till tjänst för kundtjänst och villkor för tillväxten av varumärken i den verkliga världen, orsakar en annan obestridlig verklighet som bör vara centrum för varje mobil marknadsföringsstrategi; Användaren kommer i realtid och utan begränsningar till all information som cirkulerar i nätverket, han känner sig kraftfull och mycket friare när han är mer kopplad till sitt samhälle och team, och det är därför han gör rekommendationen till maten som påverkar.

Varumärken måste förbereda sig för att sticka ut i rankningar och rekommendationer, och för att göra det måste mobil marknadsföringsstrategier fokusera på det primära målet att leverera kvalitet, uppfylla åtaganden och fånga uppmärksamhet genom ärlighet och öppenhet. Först då kommer hela maskinen att fungera och vi kommer inte att utsättas för ett stort hinder av en kris. Om sociala medier är snabba, sociala åtgärder i rörelse, verkar det bryta hinder för begreppet tid igen!