4 Key factors of the new Web positioning. When SEO became human!

4 Nyckelfaktorer för den nya webbpositioneringen. När SEO blev mänsklig!

4 Nyckelfaktorer för den nya webbpositioneringen.  När SEO blev mänsklig!

Vem kunde föreställa sig för bara ett år sedan att vi gick så snabbt igenom grunden för känslobegreppet och därmed identifierade betydelser som, med fokus på specifika handlingar, kunde mätas för att utvärdera utvecklingen av vårt varumärke.

Idag lever vi i en exponerad social ordning, där, runt företaget, de nya paradigmerna som relationer definieras för, som inte är något annat än det sätt på vilket vi identifierar behov, intressen och svar.

Vi formar ett universum som består av entreprenörer, som mer och vem mindre, identifierar en ny möjlighet, ett sätt att förnya sig, en lysande affärsidé, bara genom att ha en konversation.

rukanoga – Fotolia.com

Vi är kunder, informationskonsumenter och idéproducenter som utvecklas genom att bygga nätverk där vi köper och säljer känslor i utbyte mot förtroende och inflytande.

Att prata om webbpositionering, prata om SEO och prata om sökmotormarknadsföring är idag en följd av humaniseringen av maskinerna i aktion samtidigt med människans specialisering.

Vi vet att om vi vill befästa ett varumärke, relatera och göra saker bra, sträva, gå bort från förhalning, uppfylla åtaganden och träna kontinuerligt, är parollen.

Men det finns fler, vilka är de fyra nyckelelement som påverkar den nya webbplaceringen, den som såg ljuset när den allsmäktige Google gav Panda fritt att vara mer mänsklig?

Dynamism. Att säga att Internet är synonymt med allestädes närvarande, realtid och dynamik verkar självklart, men det är det inte. Vi måste komma ihåg att när vi analyserar orsakerna till att innehåll inte genererar social handling och därför inte verkar vara intressant, när vi gräver in i varför varumärken försvinner inför den första ryktekrisen, kommer vi att säga att acceptera att marknadsföring idag är lika dynamisk, innovativ och förändrad som den nya konsumentens behov är nödvändig för att utveckla strategier som gynnar vår webbplacering.

Verktyg och resurser. Även om det är sant att vi talar till det uttömda sättet på vilket vi måste upphöja våra dygder och balansera dem med våra talanger, om vi vill uppnå kundernas förtroende, beror det på att de är immateriella variabler som idag förblir ett mysterium för varumärken. och ett av de största hindren för att konsolidera ett socialt varumärke. Vi får dock inte glömma att utbildning som är adekvat och oavbruten utbildning i användningen av de verktyg och resurser som tillhandahålls av nätverket fortsätter att vara det bästa sättet att göra våra handlingar exponentiellt effektiva.

Erkännande av andras kvalitet. När spelreglerna ändras beror det på att det finns något som fungerar bra för oss. Vi har känt Googles intresse av att prioritera innehållskvaliteten framför SEO: s överdrivna arbete när vi utvärderar varumärkets positionering, det innebär att vi måste lämna åt sidan de policyer som satsar på en snabbare synlighet genom åtgärderna från Link Builder, för att fokusera länkarnas effektivitet på erkännandet av andras kvalitet, som talar om varumärken som är engagerade i sektorns tillväxt, bortom deras egna.

Social handling, idag helt enkelt oumbärlig. Och äntligen vår sista nyckel. Det kan vara förvirrande för romantikerna som visste ursprunget att tjäna pengar online, men sanningen är att det sociala fenomenet idag är vem som styr varumärken på deras tillväxtväg. Social handling, den information som härrör från den, länkarna den genererar, viralitet och summan av influenser, är avgörande för att utvärdera den nya webbpositioneringen.

Hur kan mitt varumärke tillgodose andras behov, vad är mitt budskap och vad som gör mig annorlunda? De är de tre axlarna som upprätthåller framgången för strategierna som är utformade för att positionera vårt varumärke inom dess marknad.

Förmåga att vara dynamisk, ständig utbildning i resurser, verktyg, nyheter, trender, erkännande av andras kvalitet och social handling, de fyra pelarna i varumärkespositionering på nätet i den cykel där SEO blev mänsklig!

Artikel skriven av Coodex för WWWhatsnew.com