3 sätt att hitta kunder på Twitter

Twitter förvandlar favoriter till RT i sitt nya experiment

Vid flera tillfällen har vi berättat för dig att Twitter är ett bra ställe att göra affärer, men vi har sällan gett dig praktiska exempel i ämnet.

Vi lämnar dig nu med tre punkter som du kan följa för att hitta kunder på Twitter, tre exempel som du kan ändra tills du hittar den bästa åtgärden för din dag till dag:

Övervaka nyckelord som hjälper till att hitta behov. Om du till exempel spelar ett webbhotellföretag kan du övervaka saker som att jag inte är nöjd med min webbhotell, min webbplats har fallit igen, jag letar efter bra och billigt webbhotell … om jag spelar en restaurang kan jag övervaka fraser relaterade till Jag har hunger och platsen i fråga, erbjuder rabatter av den typ du anländer hit före 30 minuter, vi ger dig 20% ​​rabatt. Det är inte lätt att hitta rätt filter, men det är värt ansträngningen.

Följ de som följer tävlingen. Om du tennisar en klädbutik i en stad där det finns andra liknande, leta efter Twitter-följare av de andra varumärkena och börja interagera med dem, eftersom de är aktiva potentiella kunder i det sociala nätverket.

Publicera innehåll som visar dig som experter. Skapa ett konto för mer än bara chatta med kunder eller visa rabatter, informera, skapa en blogg, till exempel, där du visade att du är experter på ämnet och låta framtida kunder följa dig.

Om du har utfört någon annan åtgärd är kommentarerna öppna för dig att dela.