13 nyckelfaktorer i online-shopping

13 nyckelfaktorer i online-shopping

Mycket sägs om förändringen i konsumentvanor. Vi diskuterade mycket om vikten av teknisk innovation i processen att tränga igenom elektronisk handel i våra vanor och seder.

Uppgången inom internetshopping återfinns dock också om vi tittar på säkerhetseffekterna av den nuvarande ekonomiska situationen. Idag är vi konsumenter mycket mer jordade, misstroende och med större möjligheter att träna oss själva.

Idag är vi också samtidigt producenter, vilket gör det möjligt för oss genom interaktion att eliminera luckor av alla slag och bygga en ny social ordning där elektronisk handel, internetshopping är den centrala axeln för ett företag. nytt sätt att leva.

Efter att ha analyserat de antropologiska skälen som upprätthåller uppblomstringen inom internetshopping, lanserade vi de allmänna rekommendationerna som bör tas med i beräkningen om vi ska göra ett online-köp.

1.- Jämförelser, Internet den bästa online-utställningen

En av de stora styrkorna med Internet är dess tillgänglighet. Genomträngningen av permanent anslutning och smarta mobila enheter har strukturellt modifierat paradigmerna förknippade med kommunikation och social interaktion. Det är rekommendationerna från de olika användarna baserat på deras erfarenheter som gör Internet till den bästa utställningen för jämförelser.

Dessa är grunden för ditt slutliga beslut, de ger dig information och därmed större förmåga att göra ett säkert och tillfredsställande online-köp.

2.- Lösenord och personuppgifter

De virtuella butikerna kommer att validera dig med ett lösenord. Detta är ingen mindre fråga, eftersom vi måste komma ihåg att säkerhet och integritet alltid har varit de stora arbetshästarna för varumärken.

Att ta hand om lösenord och åtkomstkoder är ett ansvar som vi behöver polera i vårt område närmast konsumenten. Att byta dem ofta och skapa en säker metod för deras vårdnad är avgörande för att öka säkerheten för våra onlineköp.

Att studera policyerna i förhållande till skyddet av personuppgifter samt att känna till de lagar som gäller i företagets geografiska läge är en annan av de åtgärder som konsumenterna måste internalisera som en del av processen för ett säkert köp.

3.-Endast med varumärket

Det är nödvändigt att Internetköp endast görs med registrerade, exponerade och erkända varumärken. Det är det enda sättet att undvika bedrägerier som tenderar att utnyttja kundernas personliga och bankuppgifter genom portaler som efterliknar virtuella butiker. Att ta våra försiktighetsåtgärder är ett konsumentansvar!

4.-Låt oss inte underskatta rekommendationens kraft

Varumärken idag får inflytande tack vare föreningen av deras kunders åsikter. Den affärsmodell som införs idag är inriktad på en förändring i maktens centrum som överförs till konsumenternas händer och gör deras åsikt till det bästa följebrevet för företag.

Påverkan byggs också i realtid och med samtidig verkan av den verkliga världen och den virtuella världen. Nej, kraften i en rekommendation får aldrig underskattas. Både för virtuella butiker, som hittar en bra utgångspunkt i rekommendationerna från nöjda kunder. När det gäller konsumenter, som har det första förtroendet som online-rekommendationen ger.

Vi kan inte glömma att införandet av ett område för våra kunders rekommendationer och åsikter är en outtömlig informationskälla för varumärket, vilket gör det möjligt att implementera nya strategier för att leta efter kundens personliga upplevelse.

5.-På Internet är balans nyckeln

Om vi ​​pratar om virtuella butiker och internetköp kan vi inte sluta analysera priset på varan, tjänsten eller produkten som vi säljer. Det är sant att Internet ökar marginalerna, men du kan inte starta en virtuell butik och erbjuda den kvalitet som marknaden kräver idag, med priser långt under konkurrensen.

Att satsa på optimering av vår webbplats, konstant leverans av högkvalitativt innehåll och effekt, permanent social interaktion och analys av mätvärden, fortsätter att vara den mest effektiva formeln för att konsolidera en framgångsrik virtuell butik.

6.-Analysera rykte

Online-rykte är idag axeln för elektronisk handel. De möjligheter som tekniken erbjuder är obegränsade, men för närvarande måste vi sträva efter att anpassa vår takt för acceptans och integration till den svindlande med vilken nätverket utvecklas.

Realtid och permanent tillgång är det som dominerar hastigheten med vilken information cirkulerar. Idag är det inte komplicerat att analysera anseendet hos en online-säljare. Att mäta rykte, varumärkets transaktionshistorik, är fortfarande en mycket effektiv åtgärd innan du gör ett köp online.

7.-Säker betalning

För närvarande är betalningsformen inte längre ett problem för varumärken och konsumenter. Det är möjligt att förhandla om alla typer av betalningsformler som gör det möjligt för konsumenten att ha sinnesro för att ha fått produkten. En viktig variabel inom internetshopping som värderas av konsumenterna som ett mervärde för varumärket.

8.-Bankuppgifter

Kontrollera att uppgifterna som säljaren ger dig för att betala en produkt är tillförlitliga.

9.-Pengaröverföringar

Vid andra tillfällen fastställer säljare betalning för produkten genom att skicka en penningöverföring. Upprätta säkra metoder som leverans av koden som ger tillgång till pengarna när produkten har mottagits. Känn dig trygg, nyckeln till att göra inköp online som ger ömsesidig nytta, är förtroende.

10.-Få mer information desto bättre av varumärket

E-postadress, fysisk plats, telefoner. Ju mer data du har om säljaren, desto mindre är det troligt att du lider av bluff.

11.-Kundtjänst, efter försäljning, en punkt och del

Om vi ​​tror att de möjligheter som sociala plattformar erbjuder fortfarande är en väg att upptäcka är det inte förvånande att vi kommer till slutsatsen att den stora arbetshästen för en rättvis och balanserad samexistens mellan människor fortfarande är den sociala upplevelsen. , karaktären hos kundtjänst.

Det är vår stora oavslutade verksamhet. Det är där varumärken misslyckas och konsumenterna också. Inte många av oss har för vana att läsa produktförsäljningsavtal, varumärkespolicyer i förhållande till garantier, leveranser, betalningsmetoder, returvillkor etc.

Det är den nya konsumentens ansvar att se till att varumärket levererar allt som tillfredsställer honom på ett globalt och ansvarsfullt sätt.

12.-E-post är inte ett spel

Öppna aldrig ett e-postmeddelande som kan vara misstänkt, kontrollera med varumärket och verifiera dess leverans och innehåll innan du öppnar det, det är det bästa sättet att förhindra tredje part från att få tillgång till din information.

13.-Internet shopping, online anda

Slutligen vet vi att många av dessa tips kan verka som sunt förnuft, men förhållandet mellan varumärken och kunder har fortfarande stora hinder att lösa.

Att bygga förtroende är endast möjligt genom att leverera förtroende och ömsesidigt engagemang. Att tillämpa sunt förnuft är fortfarande mycket effektivt. Kom ihåg att det inte finns några protokoll på Internet, vi bygger alla relationer med varje framgångsrikt internetköp för alla.

Bild: iconshock.com