10 applikationer för att öka din online-verksamhet

10 applikationer för att öka din online-verksamhet

I EpicLaunch delar de den här listan över applikationer för att underlätta utförandet av de uppgifter som krävs för en effektiv hantering av onlineföretag eller i allmänhet för alla fysiska företag som vill förbättra sin verksamhet med hjälp av datorverktyg för det.

Från lösningar gällande dokumenthantering, webbstatistik och sociala medier och till och med för att skapa säkerhetskopior av e-post, sammanställer listan några mycket intressanta exempel.

Producteev

Ett kraftfullt verktyg för uppgiftshantering för både grupper och personligt bruk.

I båda fallen sticker den ut för sin integration med Google-tjänster (Kalender, Gmail, Uppgifter och andra), påminnelser, anteckningar, etiketter, favoriter, kontakter, listor över saker att göra och en speciell panel för att effektivt delegera dem till resten av medlemmarna i teamet, förutom att säkerställa efterlevnad.

För arbetslag kostar det $ 20 per månad.

DocScanner

DocScanner är en app för Mac, enheter med iOS och mobiltelefoner med Android -och andra system- som, enligt dess namn, låter dig skanna dokument på ett så enkelt sätt som att rikta kameran på utrustningen och göra inspelningen, perfekt för dokumenthantering på när som helst och var som helst.

För att skriva ut på distans från mobilen men med vissa tidigare konfigurationsalternativ finns en lysande lösning med ePrint.

Basläger

En av de mest populära webbapplikationerna för att hantera affärsprojekt med snabbmeddelandefunktioner, e-post, dagordningar, organisations- och dokumentationsverktyg för att spela in även de minsta detaljerna och i allmänhet alla typer av funktioner som gör att du kan hålla kontakten med medarbetarna. $ 20 är priset på din billigaste plan.

Fuzemeeting

Det lyfte redan fram sina goda funktioner i listan över applikationer för onlinemöten, särskilt dess förmåga att överföra video i hög upplösning med eller utan att dela skrivbordet, inspelning av videokonferenser, mobilapplikationer och en extremt enkel hantering, perfekt för virtuella möten var som helst.

plats med internetanslutning.

Dess kostnad börjar vid 29 US $ per månad.

KnowledgeTree

En sak är dokumenthantering, förutom att vara tråkig, så länge det inte finns en handfull verktyg som tillåter korrekt administration, en uppgift som KnowledgeTree tar hand om: Organisera, utforska, granska och kontrollera alla dina filer och mappar – ordnas ordentligt efter avdelning – utan att spendera extra tid.

Sliderocket

Ett felfritt online-alternativ för att skapa iögonfallande bildspel, igen, när som helst och var som helst.

Det gör det också möjligt att få tillgång till filer som skapats med Microsoft PowerPoint eller Google Docs, lägga till lysande visualiserings- och designfunktioner och bevara det andra tjänstens samarbetsarbete.

Den har en mobilapplikation för iPad och ett värde på 24 US $ per månad för sin betalda version.

Clicky Web Analytics

Om du har provat Google Analytics och det inte har varit helt efter din önskan vad gäller webbstatistik, erbjuder Clicky Web Analytics dig också flera realtidsanalysalternativ med varningar, geolokaliserade sammanfattningar, besökar- och visningsregister, mobilåtkomst och uppenbarligen bättre hantering.

angående integritet -jämfört med Analytics-.

Den kostnadsfria tjänsten är begränsad till att hantera en enda webbplats, även om dess betalda version till och med lägger till verktyg för övervakning av sociala medier.

Intuit

En betalningshanteringstjänst – via kreditkort – för små företag som kräver en effektiv, säker ekonomisk lösning och utan extra kostnader (12,95 US $ per månad).

Det lyfter också fram integrationen med mobila enheter och specifika funktioner som administration av kontroller och löner, säkerhetsverktyg för skattekontroll och kontroll av andra finansiella poster.

MailStore

Att förutse är bättre än att ångra, så oavsett hur bra den använda e-posttjänsten kan se ut, gör det aldrig ont att ha säkerhetskopior i händelse av programvarufel eller förlust av information.

När det gäller kompatibla tjänster finns det på listan Mozilla Thunderbird, Outlook -och andra från Microsoft-, Seamonkey och andra e-postklienter av typen POP3 och IMAP.

SafeSync för företag

Och äntligen ytterligare ett säkerhetspaket, den här gången från Trend Microsystems.

Det är en säker fillagringsprogramvara – inklusive kryptering och säkerhetskopior– vars onlinesynkronisering ger snabb åtkomst till flera användare antingen från Windows, Mac, via webben eller uppenbarligen via deras mobilapplikationer för iOS och Android.